Photobucket

Saturday, April 24, 2010

SUDAH KAH ANDA BERSEDIA UNTUK MATI............





seminggu..........
dua minggu..........

ya Allah dah banyak dah masa berlalu pergi...
sepanjang masa itu
aku xlekang daripada ingat satu perkataan ni
MATI...........MATI..........

aku xtahu
aku xtahu
aku xtahu
kenapa....
kenapa....
adakah ini penanda untuk aku pergi dari dunia ini xlama lagi...

kerap juga aku ucap pada mak...
"mak kenapa dngan along ni??
dah nak mati ke??"

"ingat mati kan bagus....memang semua orang akan mati...kan..."
mak legakan along
ya Allah....

ada satu ketika...
aku pernah berkata.....
"along nak g melaka
xnak balik2 dah..."

mak marah
"along jangan cakap macam tu.....
along kena balik.."

"eh,xlah..... maksud along nak g melaka lama... kan 6 hari...."- hati along berbisik bimbang......

ya Allah
mungkin ini
bayangan syaitan
bayangan syaitan yg mengharapkan agar along xpergi kesana...
xpergi pergi ke melaka...
meneruskan perjuangan
meneruskan jihad
meneruskan satu misi sebagai syuhada......

inikan yg along cari????

syahid di jalan Allah....

ALLAHUAKBAR.....
ALLAHUAKBAR.....

Along nak tinggalkan mak...abah...
along ada tanggungjawab besar pada mereka....

ya Allah.....

ya Allah, aku xtahu....
kenapa ya Allah.....

lagi seminggu aku akan berangkat ke melaka....
jauh jugak tu...
meredah samudera yg pelbagai bersama sahabat tercinta

dalam 9 jam perjalanan....
fuhhhh.....
jauh.....

itu lah jihad aku....
untuk ke sana....

tapi aku takut....
takut untuk mati.....

ya Allah....
betulkah dah sampai masa untuk aku pergi sebelum aku sempat melaksanakan tanggungjawab aku sebagai hambaMu
dngan sempurna....
tanggungjawab sebagai anak......!!!!!!!!!!!!!

ya Allah panjangkan umur aku... yaAllah......

terlalu banyak janji2 yang telah aku tabur
pada mak...
pada abah....
pada adik2.....

ya Allah.....
ya Allah......

subhanallah.....

(hati ku menangis sekuat2nya......memohon pada ilahi......)



No comments:

Post a Comment